Des de la federació d’educació de CCOO hem organitzat un Cicle de Debats per reflexionar sobre l’educació en temps de pandèmia.

Volem debatre sobre diferents aspectes que ens preocupen com: la coeducació a les aules, la bretxa digital, l’esbiaix de gènere a l’FP, el valor educatiu del 0-3, el lleure educatiu com un dret confinat i l’abandonament escolar prematur.

Durant el que resta d’aquest curs tots els tercers dimecres de cada mes de 18 h a 19:30 h escoltarem i conversarem amb diferents persones de la Comunitat Educativa per treure conclusions i aportar solucions a les conseqüències que aquesta crisi sanitària ha portat al món educatiu.

Formulari d’inscripció

  • Coeducació, ara i sempre. Amparo Tomé i Marian Moreno. Dimecres, 20 de gener 18h.
  • Alumnat vulnerable i bretxa digital. Xavier Bonal, Montse Tolosana, Gabriel Espinosa i Marta Lozano. Dimecres, 17 de febrer 18h.
  • Biaix de gènere en l’FP i la inserció laboral. Andreu Termes. Dimecres, 17 de març 18h.
  • El valor del 0-3 en el context de la pandèmia: oportunitats i reptes. Eva Sargatal, Natàlia Grifé, Ana Ribas i Noemí Fuete. Dimecres, 21 d’abril 18h.
  • El lleure educatiu, un dret confinat. Miquel Àngel Essomba, una representant de l’Escola del Mar i Daniel Osiàs. Dimecres, 19 de maig 18h.
  • L’Abandonament escolar prematur. Factors de risc i mesures d’intervenció. Sílvia Carrasco. Dimecres, 2 de juny 18h.

Instruccions per connectar-se

La restransmissió es realitzarà via google meet en aquest enllaç: meet.google.com/vkn-edir-nfp
Les persones inscrites rebran un recordatori amb l’enllaç per connectar-se.

Coeducació, ara i sempre.

Amparo Tomé i Marian Moreno. Dimecres, 20 de gener 18h.

Marian Moreno Llaneza

Professora de Llengua castellana i Literatura des de 1990. Especialista Universitària en Cultura i Violència de Gènere, per la UNED. Va ser assessora del Centre de Professorat i Recursos d’Avilés durant sis anys i un any assessora en el Servei d’Avaluació, Qualitat i Ordenació Acadèmica de la Conselleria d’Educació a Astúries.

És ponent en Cursos de Coeducació des del 2002 a l’actualitat en tots els Centres de Formació del Professorat d’Astúries, a Galícia, Cantàbria, Euskadi, Navarra, Andalusia, Extremadura, Múrcia, Canàries, València, Aragó, Córdoba (Argentina) i Oaxaca (Mèxic), així com en diversos congressos i jornades. Docent en la formació del professorat en la implantació del Pla d’Igualtat en Educació en la Comunitat Foral de Navarra, Euskadi i Andalusia. Tutora, coordinadora i dissenyadora de cursos a distància per a la formació del professorat en Coeducació. Té nombroses publicacions sobre educació per a la igualtat.

Actualment Tècnica de Coeducació en l’Institut Asturià de la Dona, redactant el Pla de Coeducació per a Astúries: Coeducastur.

Amparo Tomé

Nascuda a Salamanca, Espanya, 25/01/46 Llicenciatura en Filologia Anglesa, Setembre 1970. Universitat de Salamanca, Espanya. Postgrau en Sociologia i Psicologia de la Educació en el Institute of Education in London University, England, Setembre 1976. Masters Degree en Sociologia de l’Educació en el Institute of Education in London Uni- versity, England, Setembre 1978.  Professora d’Universitat de Sociologia de l’Educació, Universitat Autònoma de Barcelona, 1994-2006. Co-Directora del grup de Recerca en Gènere i Educació en el Departament de Educació (I.C.E.) de la Universitat Autònoma de Barcelona (1993-2000).

És autora dels llibres:

  • Tome, A. Enseñar a amar en la escuela. Catarata (Sep 2012)
  • Tome, A y Subirats, M, Balones Fuera. Reconstruir los Espacios desde la Coeducación. Octaedro, Barcelona, 2007.
  • Tome, A. Teachers, Gender and the Dis- courses of Citizenship. Routledge (2006)

Share.

Comments are closed.